ח"כ אורלי לוי: "ישראל ביתנו מהאופוזיציה הצליחה לשנות את התמונה" • האזינו

    דוד לזר | הקלטה באדיבות: ilcast No Comments on ח"כ אורלי לוי: "ישראל ביתנו מהאופוזיציה הצליחה לשנות את התמונה" • האזינו
    7:36
    02.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אורלי לוי – אבוקסיס מ'ישראל ביתנו' אמרה הערב (שלישי) במהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' כי בזכות מפלגתה – ישראל ביתנו – מתווה הגז לא הגיע אמש להצבעה, לדבריה, "שורה התחתונה כל המפלגה כאחד הודיעה שאנחנו מצביעים נגד, זה מה שהביא לשינוי אמש, בלי 'ישראל ביתנו' – המתווה היה עובר בקלות, התנגדנו לדרך ודרשנו שהמתווה יפורסם".

    ח"כ לוי אמרה בציניות כי "היה מעניין לראות את שיירת החברים בקואליציה שהלכו ליועץ המשפטי רק בשביל לשכנע אותו שהם עם 'ניגוד עניינים', טענותיהם של חלקם היו ברמה שאני אבוא ואומר שאני עם 'ניגדו עניינים' בגלל שאני מבשל עם גז בבית".

    "הח"כים כולל השרים הצביעו על חומר שהם לא ראו, הם בחרו לסמוך על נתניהו, ככה קשה לשווק לציבור שהח"כים עושים את עבודתם נאמנה", אמרה.

    לדבריה, "לא צריך להיות גאון גדול בכדי לראות שהדרך שהעניין נעשה היא פסולה ולא נכונה, כדוגמת הסתרת המתווה, אם לא היינו עוצרים את המחטף הייתה מתקבלת החלטה והיו אומרים אחר כך לרישומים – שהתייעצו עם ועדת הכלכלה וזהו, אבל הנה באה 'ישראל ביתנו' ושינתה את התמונה".

    לוי הגיבה על השאלה 'למה בקדנציה הקודמת כש'ישראל ביתנו' הייתה חלק מהקואליציה – לא התנגדתם לנושא הגז שכבר אז הוא עלה?': "הייתי עסוקה עם סוגיות אחרות ברווחה, והיה לנו שר אנרגיה עוזי לנדאו שקיבל החלטה מקצועיות והבענו בו אמון", ענתה ח"כ לוי אבוקסיס.

    "זה שהצבענו בעבר זה לא אומר שכעת אי אפשר להצביע אחרת", ניסתה לוי לענות, "בנושאים האלו עמדתי די ברורה, בטח שלא לתמוך במשהו שאני לא יודעת מהו, וכיום כל הציבור נהנה בגלל ההתעקשות שלנו, אלמד את המתווה לעומק ואקבל תשובות מאנשי מקצוע", אמרה.

    על הישיבה לראשונה באופוזיציה אמרה כי "באופוזיציה מעניין – יש רגעים כאלו ויש רגעים כאלה, בתחילת הדרך היינו צריכים להיאבק על הועדות, גם האופוזיציה לא ראתה בנו חלק, עשינו מאבק והוא הצליח, אמנם לא קיבלנו את כל מה שרצינו – אבל בהחלט יש לנו רגל ויד בוועדות השונות".

    האם בקרוב תחזרו לקואליציה? "אני לא מבינה למה אומרים את הדברים האלה, אנחנו אופוזיציה מימין ואחראית", לדבריה, גם כשהייתי בקואליציה היו אנשים שחשבו שאני באופוזיציה בגלל שלא על כל דבר הסכמתי באופן אוטומטי".

    האזינו לראיון המלא:

    .



    0 תגובות